Doprava v Indii

Doprava

Vše, co jste potřebovali vědět o dopravě po Indii

Cesta vlakem, systém indických železnic, nákup lístků, specifika indických autobusů nebo autorikš… indická doprava je zážitkem sama o sobě a pro nepřipraveného turistu může být poněkud nezvyklá a šokující.

Na základní otázky ohledně dopravy po Indii vám odpoví následující série článků.

Jak koupit z Česka lístek na indickou železnici Pavel Hodál 6. 3. 2020
Jízdenky na indické vlaky jsou často vyprodané několik měsíců předem. To může být problém, pokud jedete do Indie jako turisté.
Naštěstí existuje možnost, jak se zaregistrovat v systému indických železnic a lístek si objednat z pohodlí domova. Sepsal jsem pro vás návod krok za krokem jak na to.
Himálajská úzkokolejka z Kalky do Shimly je technickým divem a zajímavou turistickou atrakcí Pavel Hodál 15. 4. 2019
Urazit 96 kilometrů vlakem po úbočí Himálaje tu trvá 5–6 hodin. Trať překoná převýšení téměř jeden a půl kilometru a jet rychleji prostě nejde.
Indická úzkokolejka do Shimly je právem jedním z technických zázraků britského stavitelství. I proto byla zapsána na seznam světového kulturního děditství UNESCO.
Indická železnice – vše o jízdě vlakem po Indii v jednom jediném článku Pavel Hodál 9. 3. 2018
Potřebuji rezervaci předem? Ano, potřebujete. Bez ní to nejde.
Zapomeňte na pohodlný český systém. Pokud si myslíte, že jednoduše přijdete na nádraží se slovy: „Dobrý den, jeden lístek Dillí – Váránasí, rád bych odjel za hodinu.“ – tak na indické železnici to tak nefunguje. Vše je jinak a mnohem složitější. Ukážeme si, jak na to.
Že chybí most? To není žádný problém. Naložíme vás i motorku Pavel Hodál 18. 2. 2018
Asi byste nečekali, jak lehce se dá překonat řeka, když zrovna chybí most. V některých částech jižní Indie totiž zajišťují služby převozníka zajímavé a dost originální čluny – kulaté korakly.
Sám bych neřekl, co všechno se do takové „proutěné mísy“ vleze. Lidé, náklad, kolo a jen tak mimochodem i jedna motorka.
No, neutopili jsme se. Skoro bych řekl, že těch motorek by se do člunu vešlo i víc.

Za Manali je zával - komplikace a strasti dopravy po Indii

Minulé léto kamarád naletěl. Pečlivě připravený plán cesty vzal za své hned první den po příletu do Delhi, když uvěřil kašmírským naháněčům, že na silnici do Ladakhu je zával. Před tím jsme strávili jedno celé odpoledne plánováním trasy, počítáním dnů a hodin tak, aby jeho cesta po Indii byla co nejplynulejší.
No a v Delhi se dozvěděl od chlápka na ulici, že za městečkem Manali je zával a silnice nahoru je neprůjezdná.
Číst více
Jistoty a nejistoty indické železnice Pavel Hodál 18. 9. 2012
Letošní cestování vlakem po Indii bylo dalším důkazem, že v této zemi není nikdy nic jisté. To, co předpokládáme, neplatí více než kdekoliv jinde. Člověk by řekl, že když si koupí lístek do první, tedy nejvyšší a nejlepší třídy, která se tu nabízí, že bude cestovat v pohodě a bez stresu.
Jak se dostat do indického Ladakhu? Máme tu dvě pozemní trasy a jednu leteckou Pavel Hodál 5. 6. 2010
V diskuzním fóru se objevil dotaz, jak se co nejrychleji dostat po příletu do Indie nahoru do Ladakhu.
Možnosti se nabízejí tři. Dvě z nich jsou pomalé a ta třetí je dražší.
V prvé řadě je potřeba si uvědomit, že v Indii se běžně překonávají obrovské vzdálenosti. To, co je u nás nedaleko a pár minut jízdy po dálnici, je v Indii otázkou dlouhých hodin natřásání v autobuse po nekvalitních silnicích. Počítejte s tím.
Proč jet do Indie po zemi, když je to delší a méně pohodlné než letecky Pavel Hodál 2. 6. 2010
Jeďte do Indie po zemi. Je to zážitek. V devadesátých letech, kdy ceny letenek byly vyšší než dnes a platy nižší, byla cesta po zemi přes Turecko, Irán a Pákistán pro spoustu studentů jedinou možností jak se do Indie podívat.
Zatímco v roce 1995 stála letenka těžko dostupných dvacet tisíc, tak my zvládli pozemní trasu Brno - Attari Road (hraniční přechod Indie-Pákistán) za 97 amerických dolarů a 10 dní!